Jak i w jakim celu stosować, a kiedy zrezygnować? - Wszystko na temat odżywki białkowej!

                       Wybiła godzina 12, a to znak, że czas na nowy post na blogu. Muszę wam przyznać, często spotykam się z sytuacją gdzie osoby zaczynające ćwiczyć uważają, że "MUSZĄ" spożywać odżywkę białkową. No tak, przecież jest to suplement dla ćwiczących! Podstawowa sprawa, nigdy nic nie zastąpi tak dobrze naturalnego pokarmu. Tak, odżywka białkowa jest uznawana za najlepiej, najszybciej wchłaniające się białko, jednak porównując ten produkt do naturalnego mięsa jest na straconej pozycji. To co naturalne zawsze będzie lepsze dla naszego organizmu. 


                         Odżywkę białkową warto stosować kiedy z trudnością uzupełniamy odpowiednią podaż makroskładnika jakim jest białko. Ciągły stres, przyśpieszony rytm dnia nie sprzyja przygotowaniu odpowiednich posiłków na czas. 
                          Dawkowanie takiej odżywki zależy od indywidualnego zapotrzebowania na białko. Ja polecam stosować odżywkę białkową zawsze po treningu siłowym w takiej porcji jak pozostałe posiłki, jednak można również pozwolić sobie na przygotowanie z odżywki konkretnego posiłku np. przygotować proteinowego naleśnika czy omleta (przepis na takie danie znajdziesz tutaj). Na opakowaniach często możemy zauważyć informację, aby dawkować odżywkę białkową 3 razy dziennie jednak, moim zdaniem dawkowanie raz na jeden dzień jest odpowiednią porcją. 
                          Nie można zapominać, że jest to forma nabiału, odżywka białkowa jest wytwarzana z białek mleka, a co za tym idzie? Zawiera laktozę. Jeżeli nie tolerujesz laktozy, raczej proponuję Ci znaleźć odżywkę bez jej zawartości. Na rynku jest wystarczająco dużo takich odżywek, więc nie powinno to być problemem. Jeżeli borykasz się z trądzikiem proponuję odstawić na bok wszelkie źródła nabiału (nie tylko odżywkę), ponieważ to ono może być źródłem występowania naszych małych niedoskonałości. Na rynku możemy również, znaleźć białka pochodzenia roślinnego tzw. białko sojowe. Białko te jest polecane kobietom w czasie menopauzy, ponieważ pobudza wydzielanie estrogenu, co w tym czasie może działać korzystnie na organizm. Nie można zapominać, że te białko ma znacznie mniejszą tabelę aminokwasową niż białko zwierzęce. Jest o wiele gorszą formą odżywki białkowej dla przeciętnej osoby, gdyż jest niepełnowartościowym źródłem białka. 
                           Odżywki w swoim składzie często mają również pewne słodziki typu aspartam, sukraloza. Badania wykazały, że w małych ilościach nie wpływają niekorzystnie na nasz organizm, jednak duże ilości mogą powodować skutki uboczne. Ponadto uważa się, że sukraloza i inne słodziki pochodzenia chemicznego przyczyniają się do występowania cukrzycy, nadwagi co już nie jest takie urocze. Odżywka białkowa o smaku naturalnym jest tutaj idealnym wyjściem. Coraz to "fajniejsze" smaki odżywki często niosą za sobą wiele niepotrzebnych dodatków. 
                             O formach odżywki białkowej - izolacie, koncentracie oraz hydrolizacie wypowiem się w innym poście, a pojawi się on już niedługo! Także dziękuję za uwagę i widzimy się już w środę! :)
Do następnego!
Ciaoo, TuKama

Będę wdzięczna jeżeli:
Zaobserwujesz mojego bloga:
 Zaobserwujesz Insta:



Lajkniesz Fanpage:

Kliknij by polubić

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

⭐Dziękuję za każdy zamieszczony komentarz!

⭐ Odwiedzam blogi moich obserwatorów a także komentujących!

⭐Zapraszam do zaobserwowania mojego bloga! Jeśli już to zrobiłeś pochwal się w komentarzu :)

⭐Pamiętaj! Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są między innymi wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics.

⭐ Masz pytanie? Napisz w komentarzu lub na adres e-mail tukaama@gmail.com

Copyright © 2014 Zdrowo i Prawidlowo , Blogger