Mity żywieniowe, w które nadal wierzymy!

         
Nadszedł czas na wyjaśnienie popularnych mitów żywieniowych, które nadal spotykają się z akceptacją niektórych osób. Niestety, ale ile ludzi, tyle opinii, dlatego jesteśmy narażeni na napotkanie się na nieprawdziwe informacje. W dzisiejszym poście przedstawię wam kilka mitów oraz wyjaśnię dlaczego nie są one prawdą!
             Mit nr.1 "od owoców tyjemy" - Jest to chyba najbardziej popularne oraz błędne założenie odnośnie odżywiania, które możemy usłyszeć. Przede wszystkim nabieramy tkanki tłuszczowej od nadmiaru kalorii, czyli nadwyżki kalorycznej (oczywiście dotyczy to zdrowego organizmu). Jednak takie założenie mogło zostać rozprzestrzenione przez błędne zrozumienie rozkładania fruktozy. Głównym składnikiem dostarczanym do naszego ciała spożywając owoce jest właśnie fruktoza. Fruktoza jako cukier prosty,rozkłada się w naszym organizmie i przekształca się w tłuszcz trzewny, czyli ten który otacza nasze narządy wewnętrzne i jest to tłuszcz, którego najciężej jest się pozbyć, dlatego nagle fruktoza stała się tak odstraszającym produktem. Jednak nie możemy pominąć tego faktu, że owoce mają w sobie wiele witamin, które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania, dlatego zalecam jedynie stosowanie umiaru w ich spożywaniu. Fruktoza jako cukier prosty szybciej zostanie przekształcony niż cukier złożony, który możemy znaleźć w np. chlebie graham. dlatego ciągłe spożywanie tego rodzaju cukru (a zarazem nadmierne pobudzanie insuliny) nie jest nam potrzebne. Zalecana dzienna dawka spożywania owoców to porcja owoców, która jest równa 20g węglodowandów (tutaj możesz sprawdzić gramaturę)
            Mit nr. 2 "po 18 nie jemy" - Jak już wspominałam, zwiększamy swoją masę ciała przez utrzymanie nadwyżki kalorycznej, nie przez spożywanie posiłku po 18. Taki mit zapewne powstał tylko dlatego, że wieczorem zazwyczaj człowiek mniej się rusza i jest to raczej pora spania niż aktywnego spędzania czasu. Zaleca się, aby ostatni posiłek spożywać 30 min. przed snem, aby organizm w czasie snu miał odpowiednie zasoby i rano również miał z czego korzystać.
            Mit nr. 3 "chleb jest zakazany na diecie" - Osoby zaczynające swoją przygodę z odchudzaniem często usuwają ze swojego jadłospisu produkty, które używały cały czas z myślą, że to one były przyczyną niechcianych efektów. Muszę was zaskoczyć. Chleb nie jest zakazany na diecie! A zwłaszcza kiedy uwielbiacie kanapki np. spożywać je o poranku, na śniadanie. Ważne jest, aby utrzymać odpowiednią kaloryczność posiłków. Usunięcie ulubionego produktu na pewno nie sprzyja długotrwałym efektom.
              Mit nr. 4 "dieta to wyłącznie gotowane jedzenie" - Nie da się ukryć, że poprzez gotowanie jedzenia zamiast jego smażenia usuwamy z niego większą część kaloryczności, ponieważ to właśnie tłuszcz ma najwięcej kalorii ze wszystkim makroskładników (1g tłuszczu = 9 kcal). Niestety, jednak taka czynność sprawia, że usuwamy znaczną część tłuszczu oraz przez jego brak powodujemy, że nasz organizm nie ma odpowiednich zasobów do działania. Tłuszcz jest bardzo ważnym makroskładnikiem i nie należy go omijać. Ważne jest, aby spożywać jego odpowiednią ilość. Więcej na ten temat znajdziesz w moim poście - kliknij, by przejść do posta.
Do Następnego!
Ciaoo, TuKama

Będę wdzięczna jeżeli:
Zaobserwujesz mojego bloga:
 Zaobserwujesz Insta:



Lajkniesz Fanpage:

Kliknij by polubić


3 komentarze:

  1. Ciężko by mi było zrezygnować całkowicie z chleba...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie 30 min przed snem tylko 2h przed snem.30 min przed snem spożywa się na diecie bogatobialkowej przy chorobach wątroby posiłek węglowodanowy o wartości 10-15% cpm aby zapobiec katabolizmowi białek i hipoglikemii nocnej bo przeważnie takie osoby cierpia na insulinooporność.

    OdpowiedzUsuń
  3. "Przeważnie takie osoby cierpią na insulinooporność"? Raczej pojęcie błędne, na insulinooporność cierpią osoby, które w sposób ciągły pobudzają pracę insuliny. Spożywanie posiłku max. 30 min. przed snem nie wywołuje żadnych skutków ubocznych u osoby zdrowej, moje rady nie dotyczą osób zmagających się z indywidualnymi schorzeniami, bo jednak, niestety ale nie jestem w stanie opisać wszystkich modyfikacji, które należy uzupełnić w jadłospisie osoby z konkretną dolegliwością. Miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń

⭐Dziękuję za każdy zamieszczony komentarz!

⭐ Odwiedzam blogi moich obserwatorów a także komentujących!

⭐Zapraszam do zaobserwowania mojego bloga! Jeśli już to zrobiłeś pochwal się w komentarzu :)

⭐Pamiętaj! Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są między innymi wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics.

⭐ Masz pytanie? Napisz w komentarzu lub na adres e-mail tukaama@gmail.com

Copyright © 2014 Zdrowo i Prawidlowo , Blogger