Start - czyli rozpoczęcie aktywności fizycznej

           Jeśli powiedziałeś sobie - " od dzisiaj zaczynam ćwiczyć!" A po chwili pojawiła się myśl -  "tylko nie wiem od czego zacząć..." to koniecznie przeczytaj cały wpis by wszystkie wątpliwości zniknęły.
               Przede wszystkim musisz popracować nad swoim nastawieniem do ćwiczeń. Nie traktuj aktywności fizycznej jako przymus. Ćwicz tyle ile chcesz a także nie zaczynaj od razu testować ćwiczeń dla zaawansowanych. Musisz zdać sobie sprawę, że duża ilość treningów w tygodniu to nie zawsze lepiej. Przez to możesz szybciej stracić energię i praca nie będzie długotrwała, potrwa chwilę i twoje nawyki oraz nastawienie wrócą do punktu wyjścia.
               Psychika jest bardzo ważna. Musisz wiedzieć, że na siłowni oraz w innych podobnych miejscach spotkasz ludzi, którzy już co nie co wiedzą o tym co właśnie ćw
iczą. Ty zaakceptuj to, że dopiero uczysz się i jesteś początkującym. Nie przejmuj się spojrzeniami czy opiniami innych. Każdy kiedyś zaczynał swoją przygodę z treningami.
                 Oczywiście ten post nie jest o ćwiczeniu wyłącznie na siłowni. Chciałabym Ci pokazać jak rozpocząć start by dobiec do wymarzonej mety (celu).
"Żeby zacząć biegać, musisz nauczyć się chodzić" - Terry Pratchett. Te zdanie tak naprawdę wyjaśnia wszystko. Całe podejście do ćwiczeń. Jako małe dziecko nie zaczynamy od biegania. Początek zaczyna się od raczkowania.
                   Co należy zrobić by przyzwyczaić organizm do dodatkowego wysiłku fizycznego? Masz do tego takie opcje:
                   - Ćwicz to co najbardziej lubisz. Jeśli lubiłeś jako małe dziecko grać w koszykówkę czy jeździć na rolkach, przypomnij sobie o tym, na pewno twoje umiejętności nie zniknęły. Jeśli tak się stało, na pewno je odnowisz w końcu jest to coś co kiedyś dawało Ci satysfakcję.
           
     - Jeśli nie masz ulubionej aktywności fizycznej, zachęcam Cię do spaceru. Tak! Spaceru. Dodatkowy spacer z przyjacielem, psem czy partnerem będzie już krokiem na przód. Uwierz mi, dobrze dobrana dieta oraz dodatkowy spacer już sprawi, że możesz zauważyć parę kilogramów mniej po miesiącu.
                  - Jeśli chcesz poprawić swoją kondycję, w końcu pokonać swoje dotychczasowe wyniki w bieganiu radzę biegać metodą interwałową. A na czym to polega? Już tłumaczę - Rozpocznij od szybkiego marszu np. 50 sekund a następnie zacznij 10 sekund truchtu .Cały trening niech trwa 30min. Stopniowo zmniejszaj przy kolejnym treningu czas marszu a zwiększaj czas truchtu. (oczywiście nie zapominaj we wszystkich metodach o rozgrzewce) 
                 - Jeśli chcesz rozpocząć odchudzanie i zacząć trenować na siłowni, polecam jak najbardziej bieżnie ( jest to najlepszy sprzęt na spalenie tkanki tłuszczowej) oczywiście nie musisz jej stosować jeśli po prostu tego nie lubisz, lecz jeśli tak nie jest - ustaw bieżnię na 6 stopni podwyższenia (6 lvl) oraz 5 poziom w kategorii szybkości. Na początek trenuj tak przez 30/40 min. ok. miesiąca. Dzięki temu ćwiczeniu przyzwyczaisz podeszwę, stopę do ćwiczeń.
                  Mam nadzieję, że rady będą przydatne. Nauczyłam się tego wszystkiego na własnym doświadczeniu a także, potwierdziło się to na moich przebytych szkoleniach dlatego jak najbardziej polecam napisane wyżej wskazówki. Powodzenia i do następnego wpisu! :)
Ciaoo,TuKama
Zaobserwuj Bloga:
kliknij by zaobserwować


Zaobserwuj Insta:
ZdrowoiPrawidlowo

17 komentarzy:

  1. A ja od 2 tygodni na razie ćwiczę rozgrzewkę :-)))
    Zawsze coś mi przeszkodzi :-)
    Dobrze ,że w ogóle zaczęłam ...
    Zastosuję Twoje wskazówki ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 🤣🤣🤣 dobre! U mnie na odwrót. Biegałam bez rozgrzewki i skończyło się bardzo zle :(

      Usuń
  2. Oj musze zastosować Twoje wskazówki, kiedyś ćwiczyłam codziennie, teraz mam lenia. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. OOOO...świetne wskazówki żeby zacząć :) Wrócę do tego posta kiedy dopadnie mnie kryzys ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie niestety do sportu nie ciągnie, nawet do rozciągania czy chociażby tylko 5 minut rozgrzewki. Ale mam nadzieję, że kiedyś to się zmieni. :D

    http://magdalenblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Od dwóch lat regularnie ćwiczę! :)
    Oczywiście jak to w życiu bywa zdarzają się chwile zwątpienia, aczkolwiek wtedy przypominam sobie do czego dążę i co osiągnęłam. Po takich chwilach refleksji odpalam swój ulubiony program z ćwiczeniami.
    Aktywności fizycznej mówię tak! <3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! W życiu znajdziemy wzloty oraz upadki, tak jest również z ćwiczeniami. Powodzenia w dalszej realizacji :)

      Usuń
  6. Nie przepadam za sportem, ale staram się coś ćwiczyć :) Dodatkowo dwa razy w tygodniu uczęszczam na zajęcia salsy solo i salsy w parach, także ruchu mi nie brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja sie z motywować nie mogę, ale 2 razy w tyg.ćwicze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli jednak potrafisz się zmotywować :)

      Usuń
  8. Ja ćwiczę z Chodakowską i dobrze mi idzie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na wakacje planujemy zacząć biegać, jednak nie jesteśmy pewne czy to wypali :D

    OdpowiedzUsuń
  10. W swoim życiu tylko 3 lata trenowałam serio regularnie i ściśle trzymałam się diety, były to beztroskie czasy studiów dziennych, gdzie interesowała mnie tylko nauka, praca w weekend no i siłownia, gotowanie, blogasek :) Aktualnie to jak sobie przypomnę to i na siłkę pójdę, w domu poćwiczę, jeść się zdrowo staram. Ale wiadomo, dużo pracy, szybkie tempo życia, dużo obowiązków i trosk no i już się nie ma takiego zdrowia i figury jak kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, czasami ciężko znaleźć czas na dodatkową aktywność fizyczną, jednakże fajnie chociaż znaleźć raz na jakiś czas moment by zająć się swoim zdrowiem tak jak Ty właśnie to robisz. :)

      Usuń
  11. Ja zaczęłam biegać z moja przyjaciółką, zdrowiej się odżywiać i narazie idzie nam to bardzo dobrze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mogę tylko życzyć wytrwałości! Wierzę w was :)

      Usuń
  12. Ja nie umiem się zmotywować :D powodzenia

    OdpowiedzUsuń

⭐Dziękuję za każdy zamieszczony komentarz!

⭐ Odwiedzam blogi moich obserwatorów a także komentujących!

⭐Zapraszam do zaobserwowania mojego bloga! Jeśli już to zrobiłeś pochwal się w komentarzu :)

⭐Pamiętaj! Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są między innymi wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics.

⭐ Masz pytanie? Napisz w komentarzu lub na adres e-mail tukaama@gmail.com

Copyright © 2014 Zdrowo i Prawidlowo , Blogger