Na co komu śniadanie!?

             



             W końcu mam chwilę wolną! Pisze do was właśnie podczas podróży pociągiem. Czas wrócić do swoich a także napisać coś na bloga :) Dzisiejszym tematem głównym będzie śniadanie. Ale po co to potrzebne !? Przecież nie jedząc spale więcej kalorii! No powiem Ci, że takie myślenie jest totalnie nieprawidłowe. Dlaczego? Już Ci wyjaśniam, nawet na moim przykładzie :) W wieku 15/16 lat przestałam jeść śniadania. Nie miałam na to czasu, a raczej była to dla mnie wymówka. Odzwyczaiłam się. Nie czułam rano głodu. Myślałam, że nie jedząc śniadania nic nie tracę a traciłam wiele... energii, siły oraz koncentracji.  Miałam jedną zaskakująco nieprzyjemną sytuacje, która totalnie utwierdziła mnie w tym jak śniadanie dobrze wpływa na nasz organizm. Kiedy biegłam na autobus, wcześnie rano,bez porannego śniadania w pewnym momencie ugięła mi się noga. Poczułam dyskomfort i brak siły. Nie mogłam w 100% użyć swoich sił... Dlatego mowie wam. Jedzcie śniadania! Pożywne i bogate w składniki odżywcze. Najlepiej śniadanie składające się z owoców i pełnoziarnistych zbóż by dostarczyć energii organizmowi, który nie dostawał jej przez całą noc. Teraz kiedy zmieniłam swoje nawyki żywieniowe widzę moją zmianę. Oczywiście na lepsze :) Wracając do kalorii. Pewne badania ukazują, że ludzie, którzy usunęli ze swojego jadłospisu śniadanie częściej podjadają wieczorem co powoduje przyrost tkanki tłuszczowej (czego tak naprawdę chcieli uniknąć). Dlatego osobom, które chcą schudnąć namawiam do zmniejszenia kolacji (spożywać najlepiej 3 godziny przed snem - a nie jak zawsze mówią do godziny 18!)
                  Nie ma żadnej wymówki na nie przygotowanie śniadań. Jeśli chcesz funkcjonować na 100% w ciągu dnia konieczne jest jedzenie śniadania. Jeśli uważasz, że rano masz za mało czasu ponieważ jesteś typem "only sleep" i nie potrafisz zrezygnować z tej rozkoszy zachęcam Cię do robienia śniadań wieczorem na następny dzień. Wtedy będziesz miał pewność, że nigdy nie będziesz miał z tym problemu. Jeżeli wydarzy się niecodzienna sytuacja w której musisz szybko dostać się do pracy czy szkoły, warto mieć już przygotowany posiłek awaryjny, czyli szybkie do przygotowania posiłki -owsianka, baton z pełnego ziarna zbóż, czy nawet shake białkowy. Gwarantuje! To wszystko wpłynie na twoje dobre samopoczucie :)
                    Podsumowując, dzięki jednemu śniadaniu dostajemy:
- lepszą koncentracje na zajęciach czy pracy co skutkuje lepszymi efektami i osiągnięciami
- siłę, która jest potrzebna do naszego codziennego funkcjonowania (będziemy w stanie więcej czynności wykonać przez cały dzień!)
- efektywniejsze treningi, ponieważ dłużej będziemy mogli trenować a ciężary będą mogły być coraz cięższe. :)
- lepszą sylwetkę
Same zalety! Żadnych negatywów. Więc nie czekaj, tylko zabieraj się za śniadanie! :)

Ciaoo, TuKama
Zobacz więcej moich propozycji posiłków na instagramie:


ZdrowoiPrawidlowo





28 komentarzy:

  1. Ja od dawna przymierzam się do tego, żeby w końcu zacząć jeść śniadania. Jednak nie bardzo mi to wychodzi, ale mimo wszystko mam nadzieję, że to się zmieni w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spójrz jaki pozytywny wpływ ma na człowieka śniadanie. Myślę, że to powinno sprawić, że to zmienisz :) Powodzenia! :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Śniadanie u mnie to podstawa. Może to wynikać z faktu, iż jestem melancholikiem, jednakże nie wyobrażam sobie funkcjonowania bez porządnego śniadania przy wschodzie słońca.
    ~Nudziarz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja :) Melancholicy zazwyczaj muszą mieć wszystko poukładane więc bardzo dobrze, że również tak masz :) Tylko zazdrościć! :D

      Usuń
  4. Ja też popieram w 100% to, że śniadanie jest bardzo ważne i należy je jeść. Zresztą zawsze je jadłam. Natomiast proporcje składników miałam złe. Natomiast mit o kolacji, że przed 18, jak również to, że 3 godziny przed snem...jak to, że ma być mniejsza....to MIT. Trzymałam się tych zasad kurczowo i nic. Każdemu kto chce schudnąć radzę: zero cukru i to dosłownie zero, nawet w święta + trening siłowy + aerobik, czy bieganie i takie tam hopsasanie po treningu 3-4 x w tygodniu. Minimum 1600 kcal jak ktoś ma problemy z tarczycą np. ja mam Hashimoto, ale to tak na początek, bo teraz na tylu kaloriach bym umarła chyba :-) No i w każdym posiłku węglowodany, białko i odrobina tłuszczy. Jak ktoś ma insulinoodporność to raczej ograniczyć węglowodany na rzecz większej ilości tłuszczy. To tak w pigułce :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałam, żeby zmniejszyć kolację kiedy już na prawdę chce się usunąć jakikolwiek posiłek ze swojego jadłospisu. Broń Boże nie rezygnować ze śniadania! Z tym też w każdym posiłku powinny znajdować się te składniki (białka, węglowodany i tłuszcze) to raczej bym się nie zgodziła. Wszystko zależy od metody odchudzania i od naszego organizmu jednakże bardzo zdrowo jest właśnie spożywać w każdym posiłku te składniki odżywcze. Jeśli chodzi o treningi to już temat na inny post. Napisałam tutaj o podstawowym odżywianiu nie o odchudzaniu :) Oczywiście trening to kwestia indywidualna. Zależy czy dany człowiek jest na poziomie niskim, średnim czy zaawansowanym. Na początek odradzałabym ciężkie treningi. Wszystko stopniowo by nauczyć organizm nowych nawyków. Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Oczywiście, zgadzam się w 100%, śniadanie to powiedziałaby nawet, najważniejszy posiłek dnia. Niejedzenie śniadań naraża też nasz organizm na ogromny stres!

    OdpowiedzUsuń
  6. Śniadanie ważne dzięki Bogu, że zrozumiałaś tą zależność. Ja kiedyś robiłem ale inaczej. Jadłem późno śniadanie a robota do zrobienia pierwsza zawsze była i w zasadzie nie miałem siły jak ja a potem śniadanie lecz postanowiłem najpierw śniadanie a potem robota.

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrowie najważniejsze :) Również super, że postanowiłeś to zmienić.

      Usuń
  7. Śniadanie jest najważniejsze i zawsze się tego trzmam, świetny post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to tylko się wzorować! :) Dzięki :)

      Usuń
  8. Ja nie wyobrażam sobie poranka bez śniadania - tak się nie da. Jestem potem zmęczona i nie umiem się skoncentrować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I właśnie takie są tego konsekwencje :)

      Usuń
  9. Śniadanie to obowiązek! Nie ma opcji żebym wyszła z domu na głodniaka ;) Całkowicie się z Tobą zgadzam! Fajnie że uświadamiasz innych, Twój post jest bardzo przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak właśnie powinno być! Super, że się podoba :)

      Usuń
  10. Aż mi głupio... Ale ja naprawdę nie potrafię w siebie wcisnąć śniadania. Zrobię sobie śniadanko i siedze przed nim...i no nie wcisnę bo mi nie chcę wejść ;/ ehhh A wiem jak to ważne by zjeść śniadanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej spróbuj zjeść jakiś owoc , ewentualnie świeżo wyciśnięty sok :)

      Usuń
  11. Zdjęcia tych śniadań są boskie! Ja zawsze jestem głodna jak wstaje. Kilka razy w życiu tylko zdarzyło mi się nie jeść śniadania przed wyjściem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że się podobają. Więcej zdjęć możesz zobaczyć na moim instagramie: ZdrowoiPrawidlowo. Link znajdziesz na samej górze bloga :)

      Usuń
  12. Śniadania są mega ważne, bardzo mądry wpis! Sama nie jadłam śniadań i nabawilam się zapalenia żołądka.
    Zaobserwowałam Twojego bloga i będę wpadać częściej, byłoby miło, gdybyś się odwdzieczyla :*
    luxwell99.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa. :) Widzisz twoje doświadczenia również pokazują jaki negatywny wpływ na nasze zdrowie ma nie spożywanie śniadań. Każdy popełnia błędy. Trzeba tylko je umieć zauważyć oraz przyznać się do nich. Również odwiedzę twojego bloga :)

      Usuń
  13. Ja od 5 lat nie jem w dni robocze śniadanie. Przestalam je jeść głównie przez to ze przed szkołą nie miałam czasu, a gdy już miałam i jadłam to choroba lokomocyjna mi się ukazywała. Teraz juz w ogóle nie odczuwam głodu, a "sniadanie" jem w szkole około 9. Wiem, że to jest bardzo nie zdrowe i nie, nie odchudzam się. Jednakże mam zamiar to zmienić bo czytałam o tym dużo i nawet twój post przyjął mnie w przekonaniu, że będę mieć dzięki temu więcej siły i koncentracji wiec raczej zacznę je jadac.
    Pozdrawiam!
    frydrychm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważysz szybko różnicę po zmianie nawyków żywieniowych. Wiem, że może to być ciężkie, bo sama to przechodziłam. Człowiek po prostu nie ma ochoty na posiłek rano kiedy nigdy tego nie robił, ani nie zwracał na to uwagi. Polecam poinformowania bliskich, (mamy, taty, chłopaka,), żeby zwracali uwagę na to czy jesz śniadanie. Niech również tego pilnują i nie dadzą Ci wyjść z domu bez zjedzenia czegokolwiek co da Ci energii! Pomaga. :)

      Usuń

⭐Dziękuję za każdy zamieszczony komentarz!

⭐ Odwiedzam blogi moich obserwatorów a także komentujących!

⭐Zapraszam do zaobserwowania mojego bloga! Jeśli już to zrobiłeś pochwal się w komentarzu :)

⭐Pamiętaj! Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są między innymi wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics.

⭐ Masz pytanie? Napisz w komentarzu lub na adres e-mail tukaama@gmail.com

Copyright © 2014 Zdrowo i Prawidlowo , Blogger