Suplementacja - Czy jest nam potrzebna?

Właśnie odpoczywam w domowym zaciszu. W końcu po intensywnej nauce mogę mieć czas dla siebie. Wzięłam koc, poduszki i leże przy mojej choince. Coś pięknego!
               W dzisiejszym poście poruszę temat suplementacji. Wiedziałam, że ten temat musi pojawić się na moim blogu więc uważam, że jest to idealny do tego moment. :)  Wiele początkujących ludzi uprawiających jakąkolwiek dyscyplinę sportową nie zdaje sobie sprawy, że potrzebuje dostarczać więcej składników odżywczych - witamin,wody,mikroskładników, makroskładników do swojego organizmu. Przyznam się wam, że ja byłam jedną z tych osób. Jak mówi znane powiedzenie: człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach. Dokładnie się z tym zgadzam ponieważ teraz wiem jakie są konsekwencje nie stosowania zwiększonej ilości składników odżywczych w czasie ćwiczeń. Przez swoją źle dobraną dietę w czasie kiedy rozpoczęłam intensywne treningi miałam niedobór żelaza. Miałam tzw. Anemię. Nie mówię tutaj o niedoborze 3 stopnia jednakże miałam go o wiele za mało niż powinnam mieć. Chodzenie do lekarza i ciągłe robienie morfologii nauczyło mnie, że muszę uzupełnić swoją niedokładną dietę. Przecież w byciu "fit" nie chodzi wyłącznie o smukłą sylwetkę, przede wszystkim chodzi o zdrowie. Bez zdrowia wszystkie nasze cele uciekają na dalszy plan. Zachęcam do profilaktycznego robienia morfologii by móc panować nad swoim organizmem. Dla ludzi uprawiających sport jest to wręcz wskazane!
              Tyle się rozpisałam a gdzie w tym poście suplementacja!? No właśnie. Czy suplementacja tak naprawdę jest nam potrzebna? Odpowiedź brzmi: Nie. Jeśli masz możliwość i czas robienia pełnowartościowych posiłków to proponuje właśnie to. Jeśli jesteś w stanie uzupełnić swoje zapotrzebowanie za pomocą żywności to suplementacja jest Ci nie potrzebna. :) Pamiętaj, że suplementacja nie musi Ci pomóc. Zawsze na opakowaniach czy nawet w reklamach możemy zauważyć m.in twierdzenie: suplement diety to nie jest lek, nie zawsze musi zadziałać. Przede wszystkim najlepszą formą dostarczania wszystkich składników odżywczych do organizmów jest własnie konsumpcja żywności, nie konsumpcja suplementów. Dlatego popieram formę nie faszerowania się tabletkami a raczej konsumowanie pysznych posiłków :) 
Jeśli jednak nie masz czasu i nie potrafisz uzupełnić wszystkiego za pomocą żywności polecam zażywać suplementy przebadanych i znanych marek.
                 Jeśli masz dylemat z wyborem białka w formie proszku i nie wiesz jak je stosować przybywam Ci z pomocą! :) Na sam początek proponuję Ci połączenie: koncentratu białek serwatkowych (najmniej przetworzone chemicznie) z izolatem białek serwatkowych czyli znane białko firmy Olimp - Whey protein complex 100%. Jeśli chodzi o smak wybierajcie najmniej urozmaicone smaki. Im "dziwniejszy" smak tym większe prawdopodobieństwo większej zawartości chemii w produkcie. Białko jest potrzebne do budowy masy mięśniowej oraz ich regeneracji dlatego bardzo ważne jest by go uzupełniać! Bez tego nasz organizm nie będzie w stanie normalnie funkcjonować. Najlepiej spożyć bezpośrednio po treningu porcję potrzebnego białka. Na czym to polega? Już tłumaczę. Jeśli w diecie mamy zapisane spożywanie 5 posiłków dziennie i obliczone dzienne zapotrzebowanie białka wynosi 50g to w jednym posiłku dostarczamy 10 g białka więc dodajemy do tego jeszcze 10g białka po treningu. Mam nadzieje, że już nie będziecie mieli problemu z dawkowaniem tego suplementu :) Pamiętajcie, czytajcie etykiety i bądźcie świadomi tego co dostarczacie swojemu organizmowi. Na pewno się odwdzięczy. :)
Tutaj wykonałam tabelkę w której przedstawiłam w ilu gramach/sztukach produktu znajduje się 30g białka. Mam nadzieje, że będzie dla kogoś przydatne :)

                    Ciaoo, TuKama
Cytat na dziś: Mierz wysoko i spełniaj swoje marzenia bo nikt inny za Ciebie tego nie zrobi! :)




6 komentarzy:

  1. Przydatny post i oczywiście czekam na więcej. Podoba mi się ten cytat.
    nusiabl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oprócz budowy mięśni, białko jest odpowiedzialne również za budowę włosów – nasz kosmyki są zbudowane z keratyny. Jeżeli nie dostarczymy wymaganej ilości aminokwasów naszemu organizmowi, w pierwszej kolejności odbije się to na kondycji naszych włosów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja. Niedobór składników odżywczych możemy właśnie zauważyć po zmianach naszego organizmu. Dlatego ważne jest by uzupełniać je w odpowiednich ilościach. :)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawy i przydatny wpis! Czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń

⭐Dziękuję za każdy zamieszczony komentarz!

⭐ Odwiedzam blogi moich obserwatorów a także komentujących!

⭐Zapraszam do zaobserwowania mojego bloga! Jeśli już to zrobiłeś pochwal się w komentarzu :)

⭐Pamiętaj! Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są między innymi wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics.

⭐ Masz pytanie? Napisz w komentarzu lub na adres e-mail tukaama@gmail.com

Copyright © 2014 Zdrowo i Prawidlowo , Blogger