Najnowsze Posty:

Fit Żelki!

Fit Żelki!

         Tym razem mam dla was zdrowe i bardzo łatwe w przygotowaniu fit żelki! Jeżeli lubisz żelki ale starasz się dbać o swoje zdrowie ograniczając słodycze ze sklepowych półek, ten przepis jest idealny dla Ciebie. Jeśli chcesz zachęcić swoje dzieci do zdrowego odżywiania super alternatywą będzie wspólne spędzanie czasu w kuchni przy przygotowywaniu zdrowych słodyczy :) Zachęcam do spróbowania! 

Na 27 sztuk będziesz potrzebować:





➤ silikonowej foremki na pralinki
➤12 łyżeczek żelatyny
➤200 ml soku pomarańczowego (bądź innego soku)
➤ 4 łyżeczki ksylitolu
➤ 1 łyżeczka witaminy C/2 łyżeczki soku z cytryny

Przygotowanie:

Na początek wsyp żelatynę do małego garnka oraz wlej sok pomarańczowy.
Poczekaj 5-10 min. aż żelatyna wchłonie sok. 


Następnie dodaj witaminę C lub sok z cytryny a także ksylitol i podgrzewaj żelatynę na małym ogniu aż cała się roztopi. (nie doprowadź do zagotowania się żelatyny) Możesz zebrać górną pianę łyżeczką (ja niestety zapomniałam tego zrobić).


Przelej żelatynę do foremki i następnie poczekaj 10 min. aż wszystko ostygnie.


Wstaw foremki do lodówki na 1-2h. 


Jak dla mnie efekt znakomity! 


Smacznego! :)
ZdrowoiPrawidlowo



Metody Treningowe - Jasno i Klarownie

Metody Treningowe - Jasno i Klarownie


          Chodzisz na siłownie i ćwiczysz to co wpadnie Ci do głowy? A może ćwiczysz konkretną metodą lecz nigdy nikt wykwalifikowany Ci nie powiedział czy dana metoda właśnie tak wygląda? Po to właśnie jest ten post - aby jasno i klarownie wytłumaczyć Ci, w jaki sposób możesz ćwiczyć.
Jedną z pierwszych metod treningowych, którą rozpoczęłam swoją "zajawkę" siłownią jest Split.

Metoda Split - Podczas treningu ćwiczymy dwie dowolnie dobrane grupy mięśniowe np. plecy + brzuch.

Trening obwodowy - trenujemy wszystkie grupy mięśniowe w serii łączonej – 4,5 stacji (np. Przysiady, martwy ciąg, ... i tak 5 różnych ćwiczeń i po tym następuje dopiero przerwa)
Obciążenie nie powinno przekraczać 50% maksymalnego obciążenia, a powtórzenia nie przekraczają 20.

Metoda super serii:
W jednej serii treningowej ćwiczenie dwóch przeciwstawnych grup domięśniowych np.biceps później triceps, przerwa i kolejna seria, ewentualnie czworogłowy uda z dwugłowym uda, klatka + plecy.

Metoda giga serii:
Wykonujemy dużo ćwiczeń na tą samą grupę mięśniową. (metoda przeznaczona dla zaawansowanych).

Metoda zmęczenia mięśnia:
Ćwiczenie izolowane (z zatrzymaniem przy dopinaniu mięśnia) 15-20 powtórzeń, obciążenie umiarkowane.

Metoda piramidy:
Zaczynamy od mniejszego ciężaru i stopniowo co seria zwiększamy ciężar (6-8 powtórzeń).

Progresywne zwiększanie ciężarów:
Z serii na serie zwiększamy 10% obciążenia i ilość powtórzeń (zaczynamy od 6 powtórzeń).

Full body workout:
Jest to trening całego ciała, musimy użyć dużego obciążenia na każdą grupę mięśniową, tutaj już (przeciwieństwo treningu obwodowego) możemy odbywać przerwy po każdym ćwiczeniu. W serii musimy odbyć minimum 6 powtórzeń.

Metoda drop set'ów:
Zmniejszenie obciążenia w celu do pompowania krwią danej grupy mięśniowej ( wykonujemy 6 -8 powtórzeń)
Co serie zmniejszamy obciążenie o 25% np:
1 seria: 100kg
2 seria:  75kg
3 seria:  55kg
i tak dalej...

          Mam nadzieję, że teraz metody treningowe nie będą wam obce :) Napiszcie, jaka metoda treningowa jest waszą ulubioną lub jaką metodę wybierzecie do przetestowania!
Ciaoo, TuKama

ZdrowoiPrawidlowo









Nie bój się rozwijać.

Nie bój się rozwijać.

       
         
          Każdy nowy kierunek, którym planujemy podążać sprawia, że opuszczamy naszą strefę komfortu. Możemy odczuwać stres, niepokój, strach i wiele innych nieprzyjemnych uczuć. Trudno przewidzieć w gruncie rzeczy jak wpłynie nasza nowa decyzja na teraźniejszość, a przez teraźniejszość rozumiem - znane relacje i sytuacje w których czujemy się bezpiecznie jednakże, zatrzymanie się w miejscu jest znacznie gorsze od popełniania błędów. Nie bój się popełniać błędów! To właśnie błędy kreują Nasze postrzeganie na świat, a doświadczenia Nas budują. Dzięki porażkom doceniamy swoje sukcesy. Większość z nas boi się opuszczać zaufane i obeznane już miejsca. Niestety, nie unikniemy sytuacji stresowych ale możemy zyskać lepszą przyszłość i szczęście, które jest bezcenne. Miejsce, które kiedyś uznawaliśmy za obce i podchodziliśmy do niego sceptycznie może stać się jeszcze lepszym miejscem do rozwoju w porównaniu do tego, które znaliśmy wcześniej. Boimy się rozwijać i iść do przodu tylko dlatego, że wtedy jesteśmy zdani na przeszkody i ewentualną porażkę? To wszystko siedzi tylko i wyłącznie w naszej głowie, bo to tam tworzą się właśnie takie przekonania! Nie żałujmy popełnionych czynów. Decyzja, która choć przez chwilę stworzyła w Nas coś pozytywnego, to dobra decyzja. Ba! Jest najlepszą decyzją, którą mogłeś/aś wybrać w danym momencie. Każdy z nas szuka odpowiedniego miejsca dla siebie metodą prób i błędów. Raz zdobędziemy złoty medal, a za drugim razem możemy ulec kontuzji. Nigdy nie przewidzimy tego, co się stanie w przyszłości. Nie bój się marzyć o tym, żeby zostać mistrzem. Ambicja nie jest niczym złym.  Nikt nigdy nie został profesjonalistą w ciągu jednego dnia. Myślę, że wszyscy Ci ludzie, na których teraz patrzysz, a zarazem podziwiasz ich osiągnięcia, również kiedyś popełnili wiele błędów zanim zostali uznani za ekspertów w danej dziedzinie. Robert Lewandowski nie urodził się zawodowym piłkarzem, tylko dążył do sukcesu latami i nierzadko był nawet krytykowany. Ważne jest by nigdy nie dać sobie wmówić, że to co robisz jest bez celu. Jeśli tobie sprawia przyjemność i satysfakcje to dlaczego masz z tego zrezygnować? Tylko dlatego, bo ktoś tak stwierdził? Na swojej drodze często
możesz spotkać się z niezrozumieniem, a także lekceważeniem tego co chcesz właśnie osiągnąć. Społeczeństwo nie lubi jeśli od niego odstajesz, ponieważ jesteś konkurencją z oryginalnymi pomysłami. Przygotuj się na to, bo będziesz musiał/a się z tym zmierzyć. Jeśli zaczniesz bać się rozwijać, stanie się to czego tak naprawdę się bałeś - odniesiesz porażkę.
          Zapraszam wszystkich bloggerów do zapoznania się z ofertą promujbloga.pl. Na stronie możesz dodać bloga, instabloga, kanał youtube lub fanpage. Twoje treści będą wyświetlane w serwisie, dzięki temu trafią do wszystkich jego użytkowników, a Ty zyskasz bezpłatną promocję, więcej czytelników i obserwujących, a także znacząco zwiększysz swoje szanse na współpracę komercyjną. Jedyne co musisz zrobić to zarejstrować się na stronie promujblog.pl
         Ja nie boję się rozwijać! A Ty? 

Ciaoo,TuKama
ZdrowoiPrawidlowo



Idealny Poranek - Proteinowy Omlet

Idealny Poranek - Proteinowy Omlet

Jak mija wam poranek? Mi rewelacyjnie! A dlaczego? Bo mam dla was nieziemsko pyszny przepis na omlet białkowy. Myślę, że nie ma takiej osoby, której by nie zasmakowało takie śniadanie :)
No to zaczynamy!

Przepis wygląda następująco:

➤  2 Jajka
➤  Łyżka mąki ryżowej
➤  Trochę mleka (ja dodaje "na oko", żeby masa nie była za rzadka ani za gęsta)
➤ Wasza porcja białka na jeden posiłek (ja dodałam truskawkowe) - na tym etapie jeśli masa jest za gęsta dodaj jeszcze mleka.
➤ Możesz dodać jogurt grecki , ulubione owoce, masło orzechowe i wiele innych dodatków. Również dobrze omlet smakuje na słono :)

Sposób przygotowania:

Wszystko dokładnie wymieszaj lub zmiksuj. Smaż  pod przykryciem na rozgrzanej patelni posmarowanej olejem kokosowym nierafinowanym. Kiedy masa na wierzchu już stwardnieje odwróć omlet na drugą stronę. Od czasu do czasu możesz poruszać patelnią i rozlać masę po bokach jeśli nadal górna warstwa nie zrobi się gotowa.

Końcowy efekt:


ZdrowoiPrawidlowo
Ciaoo,TuKama









Kiedy i jak spalamy tkankę tłuszczową?

Kiedy i jak spalamy tkankę tłuszczową?

     
          Lato zbliża się wielkimi krokami dlatego wszyscy już panikują i rozpoczynają swoją redukcję tkanki tłuszczowej. Jeśli nie wiesz jak i kiedy spala się twoja tkanka tłuszczowa to ten wpis jest właśnie dla Ciebie!
          Każdy z narządów ma swój czas, kiedy najintensywniej pracuje. W godzinach porannych, po przebudzeniu występuję największy wyrzut hormonów tarczycy dlatego również insulina
"broniąc się" przed tymi hormonami wytwarzana jest w wielkich ilościach.  A co za tym idzie? Kiedy mamy w organizmie wzrost insuliny nasz organizm nie spala tkanki tłuszczowej. Nie jest to jednak jedyny moment, w którym ciężej będzie nam pozbyć się naszej zbędnej "oponki". Badania wykazują, że po spożytym posiłku następuje gwałtowne zwiększenie poziomu insuliny, dlatego po tej czynności spalamy glukozę oraz glukagon w mięśniach a nie tkankę tłuszczową. Zaleca się ćwiczyć 3 bądź 4 godziny po spożytym posiłku, żeby pozbyć się niepotrzebnych kilogramów tłuszczu. Jeśli już wiemy, kiedy należy zabrać się za ćwiczenia musimy dowiedzieć się jak te ćwiczenia wykonywać. Najlepszym sposobem na spalanie tkanki tłuszczowej jest trening wytrzymałościowy, ćwiczenia aerobowe - cardio, dla bardziej zaawansowanych również trening interwałowy (beztlenowy). .
          - Trening wytrzymałościowy nie powinien przekraczać 45 min, a tętno podczas ćwiczeń powinno wynosić od 65 % do 85 % tętna max. (wzór na obliczanie swojego tętna max: 220 - wiek w latach). Trening ten obciąża układ nerwowy dlatego nie zaleca się stosować go więcej niż raz dziennie a także wieczorem ponieważ możemy mieć problem z zaśnięciem.
           - Trening aerobowy - "cardio" może trwać nawet 1 godzinę a tętno podczas ćwiczeń powinno wynosić od 55% do 65% tętna max. Trening ten możemy stosować 3 razy dziennie o każdej porze dnia.
           - Trening interwałowy nie powinien trwać więcej niż 30 min. a tętno podczas wykonywania ćwiczeń powinno przekraczać 85% tętna max. Podczas odpoczynku tętno jedynie może spaść do 75% tętna max. Po tym treningu nasz organizm może spalać tkankę tłuszczową nawet przez 12h. Jednakże trzeba pamiętać, żeby osoby początkujące nie ćwiczyły tą techniką zbyt często.
             Myślę, że po tym wpisie jesteście już gotowi na walkę ze swoim wrogiem - ze zbędną  tkanką tłuszczową. Życzę powodzenia w dążeniu do wymarzonej sylwetki. A może już wcześniej rozpoczęliście ćwiczenia? Dajcie znać jak wam idzie w komentarzu! Do następnego. :)

Bądź na bieżąco i śledź mnie na insta!
ZdrowoiPrawidlowo


Ciaoo, TuKama
           
Masło orzechowe arachidowe to zło!?

Masło orzechowe arachidowe to zło!?

       
           
              Na początek tego wpisu chciałabym wam przedstawić czym są tak na prawdę orzechy arachidowe. Orzechy te należą do rodziny roślin strączkowych. Nie posiadają kwasów omega 3 (jak inne orzechy), mają w sobie kwasy nasycone (których powinno się unikać), a także są największym źródłem pleśni. Orzechy arachidowe zawierają w sobie pewien aminokwas, a jest nim - lektyna (jest to aminokwas, którego powinno się unikać ponieważ mimo, że chroni organizm przed infekcjami i złymi drobnoustrojami to często się zdarza, iż sam niszczy dobre komórki organizmu.) Ale na tym właściwości orzechów arachidowych się nie kończą. Orzechy te posiadają w sobie kwas fitowy (fitynowy), który również w wielkich ilościach jest szkodliwy dla zdrowia (zmniejsza wchłanianie minerałów o ponad 50%). Mówi się, że właśnie te orzechy mają największą ilość białka...ale jakie to ma znaczenie, jeśli białka roślinne nie są tak pełnowartościowe jak białka zwierzęce.
           Oczywiście uważam, że nie można panikować. Wszystko należy spożywać z umiarem. Jednakże, od niedawna skreśliłam te masło orzechowe z mojego codziennego jadłospisu. Polecam inne orzechy, a także masła orzechowe, które mają dla nas lepszy i korzystniejszy wpływ.
A dlaczego? Zaraz się tego dowiecie!
            Orzechy nerkowca: mogą chronić przed rozwojem cukrzycy typu 2, stymulują proces wchłaniania glukozy przez komórki mięśni. Indeks glikemiczny tych orzechów jest bardzo niski, dlatego nie podnosi tak bardzo cukru we krwi. Orzechy te są również źródłem wielu minerałów :)
             Orzechy pekan: przyczyniają się do wzmocnienia odporności organizmu,poprawy metabolizmu oraz pozwalają na skuteczne obniżenie cholesterolu we krwi. Przyczyniają się również do wzmocnienia struktury włosów i paznokci.
              Orzechy laskowe: Największe źródło witaminy E (rozpatrując wszystkie orzechy) witamina ta uznawana jest za witaminę "młodości i płodności", zapobiega utlenianiu witaminy A, nienasyconych kwasów tłuszczowych, a także chroni komórki przed stłuszczeniem i podtrzymuje czynność tkanki mięśniowej. Zmniejsza ryzyko schorzeń naczyń krwionośnych. Idealne orzechy do zrzucenia zbędnej tkanki tłuszczowej. Orzechy te mają dużą zawartość kwasów nienasyconych. Źródło witaminy B, która wzmacnia nerwy, a także źródło potasu, który obniża ciśnienie.
               Podsumowując - zalecam zmniejszyć spożywanie orzechów arachidowych ponieważ więcej w nich znajdziemy złego niż dobrego. Cena produktów mówi sama za siebie. Masło orzechowe z orzechów arachidowych znajdziemy na półkach sklepowych za cenę 15 zł/500g produktu. Masła orzechowe z zawartością innych orzechów kosztują znacznie drożej. Pamiętajcie. Wszystko z umiarem. Zdrowo i Prawidłowo!
Ciaoo,TuKama
ZdrowoiPrawidlowo

Trudny wybór należy do was!

Trudny wybór należy do was!


Dzisiaj trochę inny post niż zwykle. Postanowiłam stworzyć własną koszulkę, którą będę nosiła przeważnie na treningi. Totalnie nie wiem, którą wersję wybrać... dlatego liczę na waszą pomoc! :)

Wersja A (przód i tył):



Wersja B (przód i tył):



Odpowiedzi piszcie w komentarzach. Głosowanie trwa do końca jutrzejszego dnia, czyli do 23:59, 10.03.2018r.! Z góry dziękuję wszystkim głosującym. Kolejny post już w niedziele! :)
Ciaoo, TuKama
ZdrowoiPrawidlowo

Copyright © 2014 Zdrowo i Prawidlowo , Blogger